Nákup po telefonu
+420 388 441 100 (po-pá: 9-12 / 13-17 hod.)

Jak správně vybrat lamelový rošt

Jak správně vybrat lamelový rošt pod vaší matraci...

 

Čím lepší rošt s více lamelami, tím lepší pohodlí a zvyšuje se také životnost matrace, která je funkčností roštu méně namáhána (obzvláště pod latexové matrace je rošt nutností, latexové matrace fungují pouze s podporou lamelových roštů, bez roštu funkčnost nevyužijete, je to jako když si zakoupíte levnou matraci, navíc hrozí plesnivění latexu, protože obsahuje přírodní kaučuk).

Výrobci a odborníci na zdravý spánek doporučují rošty, které mají na délku 2 metry nejméně 26 lamel. Mezi lamelami nesmí být mezera větší než 5 cm! Takové rošty ničí matrace, protože matrace mezi ně zapadá. Lamelový rošt vybíráme podle typu matrace, pod latexové matrace je dobré si koupit lepší lamelový rošt (doporučujeme 42 lamelový), pod studenou pěnu a línou pěnu sice postačí 28 lamel, ale pružnost a prodyšnost roštu je lepší u verze 42 lamelového roštu.

Pokud spíme spíše na boku, je výhodné si koupit lamelový rošt s ramenní kolébkou (Classic, Maxximus, Spectra), který má 4 až 9 vyměkčených pouzder oblasti pod ramenem, které se při tlaku od ramene lépe stlačí směrem dolů a spaní na boku je příjemnější.

Polohovací lamelové rošty doporučujeme ze zdravotního hlediska osobám trpícím křečovými žilami, bolestmi páteře a osobám trvaleji poutaném k lůžku. Napolohovaná hlavová část roštu slouží jako polštář, případně jako vyvýšení při čtení či sledování TV z postele, polohování hlava/nohy v poměru 1/3 a 2/3. Motorově poháněné lamelové rošty jsou na dálkové ovládání s polohováním hlavy a nohou . Mějte na paměti, že matrace absorbuje tělesnou vlhkost a je třeba zajistit důkladné větrání.

UPOZORNĚNÍ

Rošt je vždy dodáván o cca 3 cm kratší a 1 cm užší než je uváděný rozměr. Je to z důvodu použitého kování ve vnitřní části postelí. Upozorňujeme zákazníky na rošty značky IKEA, tento výrobce jako jediný vyrábí rošty v přesném rozměru např. 200x90. Tyto rošty pak nejdou použít do běžných postelí všech ostatních výrobců.